Isnin, 14 November 2011

malam pengantin baru yg misteri.

sambungan kawen muda..ngeh..ngeh..dia punye tajuk mcm best je ork?hehe..tapi sebenarnye tak best yg mcm korang sangka pun...lps je selesai kenduri...hurm..tibalah time utk pengantin baru..haha.tp ape yg jadi pada saye tak same mcm org lain...malam tu saye tak boleh tido...rase mcm ade sesuatu yg mengganggu..esoknyepon mcm tu jugak..rase mcm seram je bile nak tido...mate melilau pandang dalm bilik..takde apepon..tapi rase seram sejuk..bulu romepon  tegak je...berlarutanlah sehingga hari khamis malam jumaat.malam tu baru je terlena..antara sedar dan tak sedar..saye lihat satu kelibat hitam baring disebelah saye..dgn rupanya hanya tinggal tengkorak..giginye besar..kepalenye dilitupi kain hitam...masetu mmg takut sgt..saye sempat ckp dekat makhluk tu..."ooo...kaulah yg kacau aku tiap2 malam..."haha..dan lagi tu..mcm kuat je nak marah ke mende tu.lepastu saye bace ayat qursi..masetu ayat qursipon dh tunggang langgang....bace berulang ulang kali akhirnye dia hilang.masetu teros saye tersedar.saye kejotkan suami yg sedang nyenyak tido...saye ceritekan pade dia ape yg saye nmpak..saye bgun pergi ambil whuduk.saye tengok jam baru pukol 12mlm..tp dekat kampong..maseng2 tido awl..saye kejot mak dgn abah..cerite kat diorg...abah suroh saye dgn suami tidur dibilik adek..dia plk tidur di luar bilik tu..sekali lagi dia dtg..kali ni dia kacau suami saye plk...suami kate dia mencekik suami saye...masetu tibe2 saye menjerit mcm kene histeria...begitu juge dgn suami..kami 2 2 menjerit sekuat hati..abah ape lagi ketuk dinding bilik kuat2..dinding papan..kuatlah bunyinye..abh pon jerit halau mendetu pergi.bile saye sedar saye terus menangis..saye takut nak tido..takut nak lelapkan mata..akhirnye saye ambik keputusan taknak tido.saye bace al-quran sampai pagi.lpas subuh barulah saye lelapkn mata..sbb ngantuk sgt..pagi esoknye tu mak bawak kami pergi rumah seorang makcik..kt kampong saye jugak..makcik tu boleh tolong tengok2kan ape yg mengganggu saye.terkejut sgt kitorang bile makcik tu ckp mase ari kenduri tu ada kawan saye yg sebaye dgn saye letak sesuatu dlm bilik.dia letak sbb mak dia yg suruh.makcik tu suroh kitorang carik mende tu dlm bilik.dia kate bendetu kecik je..besar jari kelingking..saye lihat air mata suami mengalir dipipinya bile makcik tu bgtau mcm tu..sapelah yg dengki dgn saye sampai sanggup buat bende yg kurafat mcm tu.balik je rumah kitorang satu keluarga selongkar bilik..habes sume bawak keluar..almari..katil...tapi kitorang takde jumpe ape2 yg pelikpon.. tibe2 adek saye bersuara.."cube tengok patong ni..mcm pelik je"sambil dia tunjukkan patung plastik besar jari kelingking..sebijik mcm mainan budak budak.bile teliti betul2 patung tu barulah perasan..memang pelik..patungtu bentuk orang lelaki kepala botak dan perut buncit.di tangan nye ade pegang tombak kecik.sebenarnye patongtu mmg saye ade jumpe atas katil saye..tp saye sangka ank2 saudara punye mainan..saye buat tak tau jelah.pastu abah bawak patung tu pergi kerumah makcik tadi..dia mengesahkan mendetu..dia pegang mendetu beralaskan kain..tp dia ckp terasa seperti ada kuase menjalar naik kebahu dia.dia berjaye matikan kuase patong tu.dia bubuh dlm balang dan suruh abah campakkn nye ke sungai..sejak pade aritu saye jadi lemah semangat..saye takut duduk bersendirian...mandipon saye tak tutop pintu...mata melilau pandang sekeliling...bile dah balik kerumah sewa di shah alam..saye selalu tak boleh tido...mlm2 rase mcm ade bende yg memerhatikan saye..kdg2 baru nk terlelap..saye dgr mcm2 suara bisik di telinga saye.naseb baik di shah alam ade abang kandung saye..dia lah yg tolong pergi jumpa ustaz utk ambil air penawar buat saye..ustaz tu kata saye lemah semangat..jadi mende2 halus mudah ikut saye balik rumah.walaupon peristiwa tu dah lame berlalu...saye takboleh lupekan..dan sekarang nipon sewaktu saye sdg menaip pengalaman saye ni..meremang bulu tengkok saye... kepada kawan saya yg sanggup buat saye mcm ni..klu dia dtg mengaku dan minta maaf pada saye..saye akan maafkan..tp sampai sekrang takde sapepon yg  nk dtg minta maaf...saye sendiri tak tau ape sebab dia buat mcm ni...ape salah saye pada dia..sedangkan lepas habes sekolah saye terus tinggal di shah alam..klu balik kampungpon..saye mmg tak kluar..habes kan cuti dgn keluarge je..

4 ulasan:

FARAH berkata...

akak.kisah hampir sama ngn apa yg terjadi kat family sy :'(
huhu

che mastura berkata...

oo ye ke..harap family farah dah ok dan dijauhkan dr hal2 mcm ni lagi.tula...rambut same hitam..hati lain2.memule dulupon saye mcm tak percaye mende gini bolh jadi ke saye.

NURULHANIF berkata...

jahatnya diorg kan.. xpatut berkwn camtu..

che mastura berkata...

erm..dugaan!kesan drpd kejadian tu saye tak lagi tgok cite2 hantu sampai skrg..huhu